2010. június 16., szerda

Tűzzománc gyík



Ha érdekel, hogyan készült, akkor klikk ide! (videó)

8 megjegyzés:

  1. Szia!
    megnéztem a videót, mert mindig is érdekelt,hogyan készülnek a tűzzománc dolgok :) Hát igen.. a tűzzománc ékszerekért is odavagyok.. :) Gondolom a gyíkot te csináltad, ugye?
    Szandi

    VálaszTörlés
  2. Igen, én csináltam.
    A tűzzománc készítés folyamata: először is megtervezed a mintát, amit vörösréz lemezből vágsz ki. Lehet ollóval is, de a bonyolultabb formákat lombfűrésszel kell kivágni. Utána zsírtalanítani kell, pl ecetben áztatva. A savas fürdő után lehet felhordani a festéket. Frittet használtam, ezért egy alapozó réteget égettem a formára, utána tettem fel a színére a fritt szemcséket. Az iszapos festéknél egy réteg is elég.
    Utána mehet a kemencébe, pár perc alatt elkészül. :)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon cuki!!!:-))))Nálunk a páromat érdekeli a tűzzománc, én ugyan párszor csináltam, (anno), de nem sok mindenre emlékeztem. De így beugrott minden.
    Hány fokon kell égetni??

    VálaszTörlés
  4. Az égetés hőmérséklete függ a festéktől, pl a vörös iszapot alacsonyabb hőfokon kell égetni mint a kék iszapot. A fritt is más hőfokot szeret, de nagyjából 850°C körül van, ha jól emlékszem.
    Majd ha lesz lehetőségem, akkor írok egy képes leírást, mert a videóból nem derül ki, hogy van rajta kontrazománc, meg ilyesmi...
    Te miket készítettél, nem mutatsz néhányat? :))

    VálaszTörlés
  5. Szia! Csodaszép dolgokat készítesz! Gratulálok. :)

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Ez nagyon szép lett, gratulálok!:) Én is zománcozom, de csak hobbi szinten magamnak.

    VálaszTörlés
  7. szia ,gratulalok szep lett a gyikod.csodaltam ahogy konnyeden vagtad a furesszel.nekem ez nem sikerul.milyen furesz elet hasznalsz-egyszeru lombfuresz,vagy valami kulonleges-
    koszi
    zsuzsa

    VálaszTörlés